Tvedestrandsjentene best i lokaloppgjøret

GivH-serien : Slo Holt 2- 0 i en spennende kamp

Det var skikkelig lokaloppgjør på Lyngmyr torsdag kveld da 8-års jentene fra Holt møtte Tvedestrand til dyst i GivH-serien. Og jevnt og spennende ble det. Lagene hadde møtt hverandre en gang tidligere, da var det Holt som seiret 3 – 2 på sin hjemmebane på Nesverk. Derfor hadde Tvedestrand veldig lyst på en revansje denne gang. I 1 omgangen var kampen jevnspilt, ingen av lagene fikk riktig dreis over angrepsspillet og det meste foregikk på midtbanen. En heller sjansefattig omgang som endte 0 – 0.

I 2 omgangen festet hjemmelaget et lite grep og kom til noen gode sjanser. Holt hadde et par frispark som var farlige men heller ikke gjestene hadde innstilt skuddfoten riktig denne ettermiddagen. Det var lenge 0-0 også i 2 omgangen, men endelig skulle det lykkes for hjemmelaget. Det ble 1-0 ved lagets toppscorer Tuva Sjaavaag. Det så ut til på bli sluttresultatet men like før full tid fikk Tiril Thorsen skikkelig godt treff og fastsatte resultatet til 2-0 til Tvedestrand. Men dette var to jevne lag, så kanskje Holtjentene slår tilbake ved neste korsvei……

015

Her er det innsats over hele linjen. Tuva Sjaavaag i skuddet og gir her Tvedestrand ledelsen 1 – 0 langt ut i 2 omgangen.

Foto: OP