Tvedestrandsjentene ble for sterke for Gjerstad

Torsdag kveld var det duket for hjemmekamp for Tvedestrands 8-års jenter i den lokale Givh-serien. Motstander var Gjerstad, et lag Tvedestrand både har tapt for og vunnet over tidligere i sesongen. Og jentene fra Gjerstad åpnet sterkt. Det var ikke gått mange minuttene før de hadde tatt ledelsen 2 – 0, litt av en kalddusj for hjemmelaget. Men anført av Tuva Sjaavaag kom Tvedestrand sterkt tilbake og innen dommeren blåste til pause hadde Tvedestrand snudd 0 – 2 til ledelse 3 – 2.

I 2 omgangen var det hjemmelaget som kom best i gang og øket ledelsen til 5-3. Gjerstad reduserte en gang men Tvedestrand svarte og scoret to nye mål mot slutten av kampen slik at seieren kom til å lyde på 7 – 3.. Det er fornøyelig å se disse unge jentene spille. Innsatsen er på topp, skjønt konsentrasjonen ikke alltid er like god, men de har de skikkelig moro og angrep i flokk. Ingen sure miner, bare smil å se, enten det ble seier eller tap.

For Tvedestrand scoret Tuva Sjaavaag hele 5 mål, de to andre målene stod Sofie Trondal og Karoline Løvlie for.

008

Tuva Sjaavaag i skuddet. Hennes gode venstrebein sørget for hele fem scoringer i oppgjøret mot Gjerstad.

042

Her er det bare smil å se etter at kampen er ferdig. Tvedestrand i blått, Gjerstadjentene i sine rosa drakter.

Foto: OP