Stor innsats da Vegårshei slo Tvedestrand 3 – 1

Givh-serien er en lokal serie for aldersbestemte lag fra Gjerstad, Idun, Vegårshei og Holt. Tvedestrand har tidligere ikke vært med, men da Tvedestrand nå stiller med rent jentelag i klassen 8 år har også Tvedestrand kommet med i denne serien som spilles i miniturneringer. Der er kommet mange jenter til også i de andre klubbene det siste året og det er derfor nå i høst satt i gang egen jenteserie.

Tvedestrands trener Camilla Kulland kan fortelle at laget spilte sin første kamp sist uke, og den ble historisk for oss, jentene dro nemlig iland sin første seier, ever….

Motstander var Gjerstad og etter flott spill kunne Tvedestrandsjentene juble for en solid 5 -2. Tuva Sjaavaag ble tremåls scorer i kampen, de andre målene ble satt inn av Sofie Trondal og Eirin Kopland. Seieren smakte litt ekstra godt, kan Kulland fortelle, det ble en liten revansje fra en treningskamp i våres der Gjerstad vant 5-3.

Mot Vegårshei på Lyngmyr

Torsdag kveld var det klart en ny kamp, denne gang mot naboene fra Vegårshei. Nå skal det sies at Vegårshei ikke stilte med rent jentelag, de hadde 3 – 4 gutter med på laget i tillegg. Innledningsvis i 1 omgangen spilte Tvedestrand meget godt, da kom Vegårshei knapt over midten. Hjemmelaget hadde flere store sjanser til å ta ledelsen, men det siste lille manglet. I tillegg leverte gjestenes keeper et par flotte redninger. Mot slutten av omgangen kom Vegårshei bedre med, anført av en god Oda Gaarøy, og like før pause gav hun Vegårshei ledelsen 1-0.

2 omgangen ble jevnspilt, men gjestene var denne kvelden de mest effektive. Etter flott forarbeid av Bendik Simonstad la Anna Aas på til 2-0, mens Bendik like etter selv gjorde 3-0. Mot slutten presset Tvedestrandsjentene på og det var svært nære scoring både en og to ganger. Men Vegårshei holdt unna og vant 3 – 1 i en artig kamp der engasjementet på sidelinjen nesten var like stort som utpå banen.