Spennende da Froland slo Tvedestrand 2 – 1

Gutter 16 år: Det ble en jevn, spennende og artig kamp da Tvedestrand og Froland møttes sent torsdags kveld. I 1. omgangen hadde Tvedestrand ballen mye, men det stokket seg litt når de nærmet seg Frolands 16 meter og laget kom sjelden til de helt store sjansene. Gjestene slo mye langt og skapte enkelte farligheter, men det måtte dødballer til for at det skulle bli scoring. Frolands angrep hadde styrke i luftduellene og på to headinger, først på corner deretter på  frispark, skaffet laget seg en 2-0 ledelse. Gjestene hadde også muligheten til å øke da laget, litt billig, fikk straffe, men skuddet gikk til side for mål. Dermed 2-0 til pause, fortjent nok, men kampen og spillefordelingen hadde nok vært jevnere enn resultatet skulle tilsi.

Nydelig scoring

Tvedestrand åpnet friskt i 2 omgangen og før 10 minutter var spilt hadde laget redusert til 1 – 2, dette skjedde på kampens flotteste angrep. Anes Dizdarevic tok initiativet fra de bakre rekker, flere trekk, ballen gikk «klikk-klakk» mellom spillerne og tilslutt avsluttet Anes med å se ballen kontrollert i mål. En riktig flott scoring, da var gjestene totalt utspilt.

Tvedestrand fulgte opp med et par farlige angrep, men skuddene gikk utenfor. Det jevnet seg ut etter hvert, begge lag sine sjanser, men flere mål ble det ikke. Kan ikke si at Froland vant ufortjent, men det hadde heller ikke vært noe å si på om Tvedestrand hadde fått med seg ett poeng. Innsatsen var på topp gjennom hele oppgjøret.

Anes var meget god i de bakre rekker, dessuten lagets målscorer. Også Mohammed ryddet godt opp i forsvaret. På midtbanen kjempet Arnold Guddal godt, sterk i taklingene og fikk godt følge av en kjempende Johannes Fagermyr. På topp skapte Henning Stea mye trøbbel for Frolands forsvar med sin fart og styrke, det var bare scoringen som manglet.

[lg_slideshow folder=»Gutter 16/Kamp 14.06.12/»]