Stor fotballkveld på Lyngmyr Stadion

Det vrimlet av folk på Lyngmyr onsdag kveld. Sjelden, eller aldri, har det vært så folksomt på de to gressmattene. Fem kamper, ti lag, var i aksjon på en gang på begge gressbanene og rundt hver bane var det svært folksomt med trenere, ivrige foreldre og heiende søsken, besteforeldre og andre fotballinteresserte. Og utpå alle banene var innsatsen på topp, målene rant inn i rask rekkefølge og for hjemmelagene ble det både seier, tap og uavgjort denne kvelden. Hele 57 mål ble scoret i de fem kampene, riktig imponerende – og svært underholdende.

En liten gjenomgang av onsdagens kamper.

Tvedestrand – Sørfjell 6 – 6

Dette ble litt av en kamp. Stor innsats fra første avspark , lagene var jevne og det ble meget spennende. Gjestene fra Eydehavn hadde ledelsen 3-2 til pause, men i 2 omgang kom Tvedestrand tilbake og det var greit og rettferdig at dette oppgjøret endte uavgjort 6-6. For Tvedestrand scoret Magnus Sjaavaag og Stian Espeland tre mål hver.

Tvedestrand – Flosta 3 – 6

Tvedestrandsguttene hadde nok selvtilliten i orden før denne kampen etter å ha spilt en flott kamp sist uke da Høvdingen ble slått hele 9 – 3 på Hæstadsletta kunstgress. Muligens var de ikke skjerpet nok i starten av kampen for Flosta var virkelig på hugget i 1 omgangen, skapte sjanser og var meget effektive. Kunne gå til pause med 5-0 ledelse. Men i 2 omgangen våknet hjemmelaget, spilte fin fotball og vant omgangen 3-1. Dermed seier til 6-3 til Flosta, greit nok etter den gode 1 omgangen. Cornelius G. Haaland ble 2-måls scorer, Elias Botn noterte seg for et mål.

Tvedestrand (rent jentelag) – Froland 2 – 7

Jentene har utviklet seg stort i løpet av sesongen og kjemper mer og mer jevnt med guttelagene. Men det mangler selvsagt litt på at de klarer å matche guttene helt. Men onsdagens innsats var strålende, spesielt i 2 omgangen der Frolandsguttene kun vant 2-1. En virkelig god omgang jenter ! Det ble 2-7 tap, men jentene har all grunn til å være storfornøyd med denne kampen. Målene kom ved Tuva Sjaavaag og Lena K. Solfjeld.

Tvedestrand I – Trauma 12 – 5

En meget god kamp av Tvedestrand. Gjestene fra Tromøya ble presset tilbake gjennom hele kampen, det var angrep for alle penga fra hjemmelagets side, noen ganger glemte de forsvaret totalt og det gav Trauma muligheter på noen kontringer som de utnyttet effektivt. Men Tvedestrand hadde full kontroll. Ledet 6-2 til pause , vant 2 omgangen 6-3 og seiret med solide 12-5.

Scoringer: Elling Apland 5, Jakob Andersen 2, Kristian Mavro 2 og Oskar Isaksen 2.

Tvedestrand II – Jerv 3 – 7

Hjemmelaget møtte her et meget godt Jervlag, spesielt hadde laget ett par meget gode spisser. Men de ble nok alikevel tatt litt på sengen i 1 omgangen. Fikk ikke satt forsvaret og noen ganger slapp gjestene litt for lett til. Det virket noe unødvendig å ligge under 0 – 4 til pause. Laget hevet seg stort i 2 omgangen, denne ble jevnspilt og artig å se på. Flotte scoringer og 3 – 3 i 2 omgangen gav da tilslutt en seier til Grimstadguttene på 7-3. Tvedestrands klart beste spiller var Ole Elias H. Robertsen. Han jobbet meget godt og stod for alle hjemmelagets tre scoringer.