Sterk 2. omgang av Tvedestrand – men tap 5 – 6 for Jerv

Tvedestrands gutter 16 år møtte Jerv i sin siste kamp før sommerferien på Lyngmyr tirsdag kveld. Laget har i vår spilt i en meget hard serie og gått på ett par riktige ”smeller”, men sist uke leverte laget sin beste kamp for året, selv om det også da ble tap for Grane. Og mot Jerv fortsatte fremgangen.

Solid innsats

Guttene spilte en fantastisk kamp, jeg var stolt over gløden og innsatsen mot Jerv, forteller lagets trener Elisabeth Aa. Larsen. Laget har trent godt og har utviklet seg mye de siste ukene, noe også resultatene viser. Jeg ble imponert over kjempingen i oppgjøret mot Jerv, guttene gav aldri opp og stod på til siste slutt. Det ble et knepent ett-mål tap, men denne gang hadde laget så absolutt fortjent minst det ene poenget, avslutter Larsen.

Vant 2 omgangen

Jerv utnyttet sjansene best i 1 omgangen og kunne gå til hvilen med 3 – 1 ledelse. Midtveis i 2 omgangen hadde gjestene skaffet seg en klar 6-2 ledelse og kampen syntes å være avgjort. Men Tvedestrand hadde slett ikke tenkt å gi seg. Mot slutten fikk spissen Anes Dizdarevic virkelig fart på skuddfoten og i rask rekkefølge måtte Jerv’s keeper hente ballen ut av nettet tre ganger, dermed 5 – 6 og ny spenning i kampen. Det manglet ikke på ytterligere sjanser, men Jerv holdt unna med et nødskrik. Men 2 omgangen er absolutt noe Tvedestrands gutter bør ta med seg til høstsesongen, da vil laget også møte andre motstandere, sikkert av noe mer overkommelig kaliber, og da vil garantert også seirene komme.

5-måls scorer

Alle Tvedestrand 5 mål ble scoret av Anes Dizdarevic. Han er rask og har et meget godt skudd. På midtbanen kjempet Hjalmar Fagermyr som en løve, han har en kondisjon som overgår de fleste og skuffer sjelden. I forsvar vil vi også nevne Vegar Gåskjenn, han spilte godt og styrte forsvaret på en flott måte.