Juniorlaget åpnet høstsesongen med storseier

G-19 år : Slo Hånes med hele 9 – 1

I vårens oppgjør tapte Tvedestrand borte for Hånes, men det må sies at laget stilte meget redusert i den kampen. Men sent tirsdag kveld var det aldri noen tvil, selv om gjestene yppet seg litt innledningsvis.

Tvedestrand tok føringen 2-0, men Hånes reduserte til 1-2 på straffe. Da kunne det blitt kamp, men Tvedestrand ville det annerledes. Anført av en opplagt Henning Stea på midtbanen ble gjestene presset over.

Hjemmelaget spilte seg frem til den ene store sjansen etter den andre og da sluttsignalet lød for halvtid stod det hele 5 – 1 til Tvedestrand. Det kunne faktisk fort ha vært enda flere scoringer, bl.a. misset den godeste Henning fra 11-meteren.

Transportetappe

I 2 omgangen var det aldri noen tvil. Tvedestrand dominerte, dog uten å imponere. Laget spilte seg frem til noen halvsjanser men det ble ofte valgt litt feil – og for vanskelige – løsninger i avslutningsfasen. Det tok lang tid før omgangens første scoring kom, da var det Andreas Søraker som etter en corner satte ballen kontant i mål ved første stolpe ; 6 – 1.

Lagleder Arne Aas jr byttet mye på laget utover i omgangen og det ble nok ikke den samme strukturen over spillet som vi hadde sett før hvilen. Det så lenge ut til at det skulle bli 6 – 1, men så løsnet det skikkelig de siste 7 – 8 minuttene og tre raske scoringer sørget for en riktig kalasseier for hjemmelaget ;  9 – 1 . Det var virkelig stygge sifre gjestene fra Hånes måtte ta med seg tilbake til vestfylket.

2 x 3 mål

Vi fikk to 3-måls scorere denne kvelden, både Andreas Søraker og Henning Stea stod for den bragden. Sistnevnte nøler vi ikke med å utnevne til banens beste spiller. På scoringslisten kom også Vetle Salmi Austvik, Armin Malokos og Alexander Løvdal, alle med ett mål hver.

[lg_slideshow folder=»Juniorlaget/Kamp 13.08.13/»]